Wednesday, November 2, 2011

setelah sekian lama...

hmpir dh lama aku tnggalkan perasaan ni... tp dia dtg kembali... kenapa perlu perasaan ni hadir apabila aku jumpa kenalan baru...?? aku mahu perasaan ni pergi selamanya... aku tidak mahu ia hadir menyelubungi segenap hati aku... kerana ia menyeksakan aku.. ia akan tetap terus menikam hati ku tanpa belas kasihan tanpa orang itu menyedarinya...orang di sekelilingnya yg rapat dengannya juga membuat aku semakin pedih... :(

tlg la... saya xnak awk hampiri sy dgn senyuman awak yang menggongcang jiwa sy... tlg la... sbb agak lama untuk saya lupakannya...

melihat wajah awk yg comel tu wat sy trsenyum dan malas mahu melelapkan mata... sbb sy nk hari tu xkn berakhir... biar sy di sisi awk smpai bla2... tp jawapannya.. x mungkin... sbb bnyk jurang yg ada kita takkan bersma... takkan bt selamanya... 
tapi awak... tolong ingat ni.. saya sayang awak smpai bla2... sayang sangat2... and terima kasih skrg ni awk dh bt sy sedikit demi sedikit bnci kat tnpa awk sedar... :'(

Friday, June 24, 2011

luahan hati wanita


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

Sunday, June 12, 2011

ku tak bisa..


Pernah Berpikir 'tuk Pergi
dan Terlintas Tinggalkan Kau Sendiri
sempat Ingin Sudahi Sampai Di Sini
coba Lari Dari Kenyataan
tapi Ku Tak Bisa Jauh Jauh Darimu
ku Tak Bisa Jauh Jauh Darimu

lalu Mau Apa Lagi
kalau Kita Sudah Gak Saling Mengerti
sampai Kapan Bertahan Seperti Ini
dua Hati Bercampur Emosi
tapi Ku Tak Bisa Jauh Jauh Darimu
ku Tak Bisa Jauh Jauh Darimu

sabar Sabar Aku Coba Sadar
sadar Sadar Seharusnya Kita Sadar
kau Dan Aku Tercipta
gak Boleh Terpisah

dan Tak Bisa Jauh Jauh Darimu
ku Tak Bisa Jauh Jauh Darimu (3x)

Saturday, June 11, 2011

perasaan ku...............

hari ni hari yg plg x gembira yg pnah aku alami... aku ingt yg dlu adlh yg trakhir...tp msih lg dia bt aku mcm ni.......seksanya aku......... pedih sngt.........

Sunday, May 29, 2011

lukisan ketigaku untukmu....




di saat kau di ribaanku,
aku dpt merasakan degupan jantungku berdegup kencang..
kenapa aku begitu menyayangimu??
adakah ini takdir kita syg??
ILYSFDM syg.....


saya nak awak smpai bila2...
sampai hembusan nafas terakhirku syg...
jika sang angin menghembus halus di pipimu...
itulah tandanya aku menghembuskan nafas cintaku padamu.....

lukisan keduaku untukmu....

melihatkan mentari yg indah ini... indah lg cintaku pdmu..
berada dalam dakapanmu membuatku selesa...
selamat dri segalanya....
betapa aku menyintaimu!
tidak tertahan lagi menanggung rindu di dada...
ibaratkan gunung berapi yg mahu meletus...

             bila kau disampingku tiada lg keresahan...
             hanya kita berdua melayari bahtera cinta yang indah...
             bagaikan berada di dalam mahligai 
                 yang indah tiada tandingannya...

             mahligai cinta yang kita bina bersama....

Friday, May 27, 2011

cinta yg takkan pudar...

Awak... alangkah bahagianyer bile dh ade restu.. kn3?? sy syg awk skrg dan smpai bila2... saya hnye ade awk... kalau kite ade jodoh sy nk kebahagiaan di samping awk.... saya tringin nk sambung blaja dgn awk...tp sy sedar... jauh sngt bila sy cuba dekat dengan awk... tp sy cuba sedaya upaya untuk tidak terpisah dri awk... sbb diri ini dh trlalu mncintai dan menyayangi awk... x sanggup lg berpisah... sy harap akn ade ikatan  suci antara kita lepas msing2 dh mempunyai msa depan yg stabil... awk pon ckp...awk nk sy senang kn..?? saya berharapkan kejujuran dan ksetiaan dri awk... sy menaruh harapan setinggi2nya pada awak.... jgn hampakn sy wak... sy pon xkn leburkan cinta yg awk bg slama ni...

Tuesday, May 24, 2011

AISHITERU....






LAGU NI AWAK DENDANGKAN UNTUK SAYA BUAT PERTAMA KALINYA... DAN SAYA TAK AKAN LUPA SAMPAI BILA2.... =)

ku harus lebih mengerti...

 

kesunyian kian terasa... tp aku harus lebih mengerti sbb dia final esok... aku dah terbiasa dgn gelak tawa dan usikannya setiap hari x kira waktu... bila dia bz stdy msti la xde mse nk borak dgn aku sngt... sunyi oo.... tp aku ceriakan diriku... xnak dia rasa bersalah pulak nnti... syg dier...... :*


ingat ye... jangan lupa daku di sini yg selalu menanti kehadiranmu di sisi... kerna tanpamu aku hilang arah... tanpamu rindu membakar jiwa... tanpamu syg ku melimpah-limpah....ibaratkan gunung berapi meletus! ;)


i hope u will success in ur final exam k?? i'll always pray for u... i love u so much... bawalah kemenangan, kejayaan dan pencapaian mu untuk fmly...dan kalau bole untuk saye skali k?? =)